کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک جهت استفاده صنعتی

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک جهت استفاده صنعتی


چگونه کفپوش اپوکسی، اپوکسی در صنعت تحول ایجاد می کند؟

بگذارید واضح بگویم برای درک درست از عنوان بیان شده ابتدا نیاز هست از خود بپرسیم با انجام دادن کفپوش اپوکسی چه تحولی در سالن تولید و محیط کار شما ایجاد میکنه؟ یا چقدر روی روند سرعت، کیفیت، ایمنی، سلامت کارکنان شما تاثیرگذار هست؟


قطع به یقین بین شما اشخاصی هستند که موضوع اپوکسی و کفپوش اپوکسی را ریز به ریز دنبال میکنن و تمامی مزایا و معایب اپوکسی با خبرند و اشخاصی هم هستند که از اپوکسی چندان دلخوشی ندارند اما با گذشتن از این ها باید یکبار دیگر به یکسری از ویژگی های خاص که بر روی صنعت تاثیر گذار هست اشاره کنم تا شاید مروری بر درس ها و تجربیات و یادگیری جدیدی برای افراد مختلف باشد، واین ویژگی های خاص اپوکسی برابر با:

  • آنتی باکتریال بودن یعنی اینکه هیچ میکروبی روی آن رشد نمیکنه و به راحتی با انواع مواد شوینده تمیز و عاری از هرگونه میکروب و ویروس می شود .
  • قابلیت آنتی استاتیک و کانداکتیو شدن با افزودن مواد هادی الکتریسته جهت جلوگیری از بوجود آمدن بارالکتریسته ساکن و تخلیه بار الکتریکی ساکن با اتصال به چاه ارت.

دیگر عوامل تحول در صنعت با رزین اپوکسی


دیدید که چطور با داشتن خواصی که بارها از دیگران شنیده اید و یا مطلب خوانده اید چه تاثیر به سزایی روی سلامت و ایمن و محیط داره و وقتی محیط بهداشتی باشد افراد و محصول شما سلامت هستند. پس تاثیر خوبی روی روند تولید صنایع دارد.
اما از دیگر مزایای اپوکسی می گویم که کمتر در صنعت استفاده شده و به خوبی جواب داده و رفع نیاز کرده
شایع ترین استفاده در صنعت عمرانی کاشت میلگرد، پر کردن درز ترک ها، استفاده برای گروت های مقاومت بالای 1000 مگا پاسکال، چسب frp، آب بندی، مگا چسب، و…..
دیگر صنعتی که اپوکسی در آن تحول ایجاد کرد صنعت تزئینات بود همانند: کفپوش های سه بعدی، میز های رزینی، گردن بند و مچ بند، گلدان ها، لوازم تزئین خانگی و ….
بازهم اپوکسی و تحول در صنعت برق: به عنوان چسب، گاها عایق برای بردها، هدایت جریان الکتریکی در موتور برق های بزرگ که میدان مغانطیسی تولید میکنن.
دیگر صنعت ها نیز به شکل های دیگر از اپوکسی استفاده کردند که باعث شده حرفه آنها دچار تحول عظیم تری شکل بگیره
اما این تحولات اپوکسی به خاطر این نیست که اپوکسی یک محصول هست خیر اپوکسی چند محصول با چندین قابلیت باور نکردنی کشف نشده که با شناخت خوب از آن می توان دنیا صنعت را متحول ساخت، در واقع اپوکسی یک خانواده است و من مفتخر هم چند مورد از خانواده اپوکسی را برای شما نام ببرم.
کفپوش اپوکسی (پلی آمین ها) که خود به چند دسته آنتی باکتریال، آنتی استاتیک، کانداکتیو تقسیم میشوند.
پوشش های اپوکسی (پلی آمیدها)
رزین های اپوکسی ( که در پتروشیمی و علم شیمی تیپ های مختلفی دارد)
تحولی که اپوکسی در صنعت ایجاد می کند بسیار زیاد است که ما هر چقدر از ان بگوییم هر کدام به سمت و سوی خاصی میرود اما اصل داستان یا کار این هست که شما از اپوکسی چه می خواهید و کی و کجا استفاده می شود و چه اطلاعاتی درباره حرفه خود و اپوکسی ها دارین وقتی اینها را باهم تلفیق کنید شما می توانید از دیگر رقبای خود هم در صنعت و هم در کارآفرینی پیشی بگیرید.
چنانچه از مطلب برای شما دلچسب بود نظر خود را با ما درمیان بگذارید و اگر سوال مبهمی در این زمینه یا صنعت خود دارید از ما بپرسید.

دیگر کاربردها و تحولات اپوکسی در صنعت

رزین اپوکسی کاربردهای بسیار گسترده‌ ای دارد و مهم‌ترین آن در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی است و همچنین برخی در ساخت چسب ها کامپوزیت ها و تقویت‌ کننده‌ها می‌شود س اختار شیمیایی اپوکسی‌ها این اجازه را می‌دهد که بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار متفاوت تولید شود. اپوکسی‌ها را به خاطر چسبندگی بالا، مقاومت شیمیایی، خواص خوب مکانیکی، و مقاومت الکتریکی مناسب آن‌ها نسبت به اکثر دیگر رزین ها می‌شناسند. خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال اپوکسی‌های پرشده از الیاف کربن یا گرافیت و حتی نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند مخلوط کرد تا رسانا و مقاومت خوردگی بالا برد و این در حالی است که اپوکسی خالص عایق الکتریکی می‌باشد

اپوکسی ها در کدام صنعت کاربرد وسیع تری دارد؟

  • رنگ‌ها و پوشش انواع مخزن و کشتی و….
  • چسب‌ها و مگا چسب ها
  • قالب‌های صنعتی و کامپوزیت‌ها مخزن های ضد اسیدی
  • در بخش سامانهای الکتریکی و الکترونیک
  • مصارف خانگی و دریایی
  • هوا فضا

کفپوش‌های صنعتی، بیمارستانی و بهداشتی و مخابراتی این کفپوش‌ها مقاومت شیمیائی مناسب به همراه مقاومت مکانیکی عالی و چسبندگی سطحی فوق‌العاده این محصول این امکان را فراهم آورده که از آن بتوان در کلیه سطوحی که در مجاورت مواد شیمیائی و اسیدها و قلیاهای متوسط قر ار دارند، به راحتی استفاده نمود.

هنر وکفپوش‌های دکوراتیو (سه بعدی) و کفپوش اپوکسی گرانیت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید