آنچه باید درباره کفپوش اپوکسی بدانید

آنچه باید درباره کفپوش اپوکسی بدانید


آنچه باید درباره کفپوش اپوکسی بدانید

اگر مانند اکثر افراد هستید، به احتمال زیاد قبلاً هرگز با رنگ های اپوکسی سر و کار نداشته اید و آن را فقط دسته دیگری از رنگ ها مانند نیمه براق یا رنگ روغن می دانید . یک پوشش کف اپوکسی معمولاً یک پوشش دو بخشی است که شما آن را با هم مخلوط می کنید تا کاملا ترکیب و یک جزء شود . یک پوشش کف اپوکسی بهتر از هر رنگ معمولی بر پایه روغن یا آب، به کف کارگاه صنعتی یا هر کف بتونی شما می چسبد . فکر کنید چسب از نوع چسب اپوکسی در مقابل چسبندگی نوار چسب است . همچنین کفپوش اپوکسی ضد آب، قالب و ضد کپک خواهد بود . یک کفپوش اپوکسی مناسب در هنگام خشک شدن کامل ضد لک، ضد سایش و مقاوم می باشد . تمیز کردن آن مشابه تمیز کردن کف کاشی و سرامیک می باشد .

پوشش های اپوکسی شرکت آراسته پوشش مهیا در رنگ های مختلف با رنگ های سفارشی، موجود و تولید می گردد . ما همچنین پوسته های تزئینی رنگی داریم که می توانند برای ظاهری از نوع گرانیت به اپوکسی اضافه شوند . علاوه بر تمام ویژگی های فوق، بهترین قسمت این است که کفپوش اپوکسی تا 20 سال دوام میاورد. در زیر به آنچه از بیش از 25 سال فعالیت در اپوکسی و بزرگترین اجرا کننده کف اپوکسی در ایران آموخته ایم، می پردازیم . ما هر نوع کف موجود را با هر نوع محصولی که تاکنون اختراع شده است انجام داده ایم . بنابراین می دانیم دقیقاً چه عواملی مفید است و چه عواملی موثر نیست و این دلیلی است که ما بزرگترین فروشنده و مجری کفپوش اپوکسی هستیم .

آیا انواع مختلف پوشش های اپوکسی وجود دارد؟

بهترین اپوکسی های کف، جامد هستند. با مواد جامد آلیفاتیک 100٪ بهترین نوع است. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که با 100٪ مواد جامد شما 100٪ رنگ دریافت می کنید تا هر آنچه که قرار می دهید همان چیزی باشد که بدست می آورید. با اپوکسی هایی که 100٪ جامد نیستند، هر درصد کمتر از 100٪، درصد رنگی است که با خشک شدن تبخیر می شود. بخشی که تبخیر می شود یا در مورد رنگ های جامد حلال است یا در مورد رنگ اپوکسی بر پایه آب. به عنوان مثال اگر یک اپوکسی 50٪ جامد باشد، به این معنی است که 50٪ از پوشش مورد استفاده شما با خشک شدن تبخیر می شود. هرچه درصد مواد جامد کمتر باشد، کیفیت پایین تر یک قانون خوب است. زیرا رنگ های پایه آب کمترین کیفیت را دارند. استثنائات Primers & Topcoats است.

آسترها معمولاً درصد مواد جامد کمتری دارند زیرا نازک تر می شوند تا به نوعی در منافذ بتن قرار بگیرند. پوشش های برتر باید دارای Urethane باشند که درصدی از مواد جامد را جابجا می کند. بنابراین اشکال ندارد که مواد اولیه و لایه های رویی کمتر باشد. فقط سعی کنید از محصولات پایه آب استفاده نکنید. اگر یک WB در نام محصول یا شماره قطعه آن مشاهده می کنید، آن را آب است. همچنین یک نکته آخر: اپوکسی جامدات با درصد بالا به خوبی 100 درصد اپوکسی جامد نیستند. هرگز نبوده است و فقط باید به عنوان آغازگر استفاده شود. اپوکسی های سیکلو آلیفاتیک که فقط صرفه جویی در هزینه اپوکسی ترکیبی است که زودرس می پوشد، حین استفاده حباب می زند و به راحتی زرد می شود.

نکته:

اپوکسی 100٪ جامد فقط برای پنهان کردن لکه ها نیست، بلکه اطمینان از خرید اپوکسی با بالاترین درجه ممکن است. به علاوه بالاترین مقاومت ممکن برای جلوگیری از بلند شدن سطح و تبله شدن کف دارد.

آیا من به یک پوشش اپوکسی برای کف نیاز دارم؟

یک آستر اپوکسی (پرایمر اپوکسی) همیشه عملکرد بهتری ایجاد می کند. زیرا لایه بعدی اپوکسی را به آن اضافه می شود و همزمان کف را آب بندی می کند. برخی از اپوکسی کاران ادعا می کنند که یک آستر، یک پوشش اپوکسی می باشد. اگر هر نوع ترافیک سنگین دارید به یک آستر و یک کفپوش اپوکسی با پوشش دهی بالا و ضخیم (به ضخامت 3 میل) کاربردهای اپوکسی کف صنعتی نیاز دارید. اپوکسی نظامی و سیستم های اپوکسی تجاری و کارگاهی ما دارای یک لایه اختصاصی آستر، لایه میانی و لایه نهایی اپوکسی (top coat) هستند. مواقعی وجود دارد که شما قبل اجرای پرایمر اپوکسی (استراپوکسی) نیاز به ترمیم کف دارید که ممکن است مشکلاتی از قبل مانند اینکه کف شما دچار خوردگی شده و یا هنگام ریختن بتن از کیفیت پایین استفاده شده است و اکنون بتن دانه ای یا شن نما است.

پرایمر اپوکسی همچنین برای استفاده در مواقعی که باید سطح لایه اپوکسی را اجرا کنید بسیار مناسب است. زیرا اپوکسی بیشتر در بتن عبور می کند و چسبندگی عالی با سطح بتنی دارد. برای ترمیم بتن متخلل و آسیب دیده، بتونه اپوکسی روش بهتری برای انجام این کار است. شما یک لایه اضافی از پوشش و پوشش گسترده اپوکسی دریافت می کنید. لایه میانی اپوکسی می تواند پوشش اپوکسی شما را تا 25٪ افزایش دهد. اگر کف شما معمولی نیست، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید و استفاده از هر نوع پوشش اپوکسی با یکی از کارشناسان ما صحبت کنید. ما تقریباً برای هر شرایط کف، یک پوشش خاص داریم.

تفاوت کفپوش اپوکسی و رنگ چیست؟

ضروری است که شما تفاوت بین کفپوش اپوکسی و رنگ و تفاوت بین انواع مختلف اپوکسی را بدانید. رنگهای کف معمولی، محصولات تک جزئی هستند که در قالب های روغن یا آب ساخته می شوند. آنها معمولاً برای کاربردهای دیواری و سقفی استفاده می شوند و برای کاربردهایی مانند کفپوش اپوکسی که می تواند از ترافیک شدید وسایل نقلیه با وزن بسیار زیاد بر روی آن غلظت داشته باشد، مناسب نیستند. رنگهای کف اپوکسی عمدتا یک محصول دو جزئی هستند در حالی که رنگهای کف معمولی تک جزئی هستند.

اپوکسی ها از یک قسمت A که قسمت رزین / رنگدانه است و قسمت B که قسمت سخت کننده است تشکیل شده اند. مانند چسب اپوکسی هنگامی که قسمت A و Part B را با هم مخلوط می کنید، آن ها سخت می شوند و یک پوشش بسیار بادوام را ایجاد می کنند . این در صورتی است که از اپوکسی با کیفیت خوب استفاده می کنید. از عوامل کلیدی اپوکسی که به آن قابلیت های حیاتی می گوییم ، درجه بندی چسبندگی، میزان ضربه، ضخامت خشک شده، نوع اپوکسی آن و مهمترین آنها سختی (درجه سایش) پوشش نهایی است که در معرض فرسودگی قرار می گیرد.

جمع بندی

در مجموع مطمئن شوید که پوشش کف اپوکسی خریداری شده شما 100٪ با کیفیت است در مقایسه با نوع از یک روکش اصلی با درجه سایش مناسب برای تردد در کف خود استفاده کنید. از اپوکسی های بی کیفیت و هر نوع پوشش که رتبه بندی عملکرد آنها را منتشر نمی کند، خودداری کنید. بنابراین کار بعدی که باید پس از آشنایی با سیستم های مختلف اپوکسی زیر انجام دهید ارزیابی بتن شماست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک بار تست رطوبت بگیرید. اگر نوار کف قدیمی است، مقداری پلاستیک از بین رفته و رطوبت را بررسی کرده این مقاله را بخوانید و 10 دقیقه وقت صرف کنید تا میلیون ها تومان در هزینه شما صرفه جویی شود. هدف اصلی در اینجا خرید محصول مناسب و اجرای آن به روش صحیح است. بنابراین فقط یک بار این کار را انجام می دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید