کفپوش اپوکسی سوله

کفپوش اپوکسی سوله


کفپوش اپوکسی مخصوص سوله

برای کف سوله ها و کف سازی صنعتی که به سطح بالایی از مقاومت و کارکرد نیاز است کفپوش اپوکسی سوله با کارایی بالا بسیار ایده آل می باشد. در اکثر موارد کف سوله های صنعتی سطح ترافیک وسایل نقلیه سنگین و فشار بالایی را تحمل می کنند ، بنابراین اطمینان از داشتن کفی که بتواند در برابر این شرایط سخت مقاومت کند ضروری است. سوله های امروزی از ماشین آلات خودکار استفاده می کنند که در مسیر مشابه بارها را دنبال و جابجا می کنند که درطولانی مدت کف سوله فرسوده خواهد شد. بتن برهنه قادر به مقاومت در برابر این حجم ترافیک نیست و در نهایت فرسوده خواهد شد.

عمده کاربردهای کفپوش اپوکسی سوله

  • کف سوله صنعتی
  • کفپوش سوله انبار
  • پوشش کف بتنی سوله
  • کف سوله کارگاهی
  • کفپوش سوله تولیدی
  • پوشش سالن های کارخانجات
  • کفپوش سوله عمده فروشی
  • سوله فرآوری و ذخیره سازی مواد
کفپوش سوله صنعتی
کفپوش سوله صنعتی

کفپوش اپوکسی چیست؟

پوشش کف اپوکسی که به آن کفپوش رزینی یا کفپوش پلیمری نیز گفته می شود یک مخلوط شامل دو جزء متشکل از رزین و سخت کننده است که روی بتن پخش می شود. یک پیمانکار ماهر حتی می تواند اپوکسی را روی چوب ، پی وی سی ، کاشی و بسیاری دیگر از کف های صنعتی و تجاری استفاده کند. دو ماده شیمیایی با هم واکنش می دهند و به لایه زیرین پیوند می یابند و یک پلاستیک بسیار سخت تشکیل می دهند، و باعث مقاومت بیشتر آن در برابر ضربه شدید، لکه ها ، آب و هوا ، وزن ، مواد شیمیایی ، آتش سوزی یا آب می شود. کف های اپوکسی دارای طول عمر بالایی نسبت به سنگ فرش ، چوب یا کاشی هستند. بعلاوه ، آنها به تعمیرات مکرر نیاز ندارند.

کفپوش سوله انبار
کفپوش سوله انبار

مزایایی اختصاصی کفپوش اپوکسی سوله

  • بدون درز: کفهای بدون درز و یکپارچه هستند. فرمولاسیون های اپوکسی بدون درز به جزئی از ساختارکف ساختمان تبدیل می شوند.
  • مقاومت شیمیایی: مواد شیمیایی می تواند کف ها را به سرعت از بین ببرد. کفپوش اپوکسی سوله مقاوم در برابر مواد شیمیایی از این مناطق در برابر نشت و پاشش در برابر اسیدها ، مواد قلیایی ، حلال ها و سایر عناصر خورنده محافظت می کنند.
  • نیاز به نگهداری کم: کفها و دیوارها به راحتی تمیز می شوند و در برابر جذب مواد به سطح مقاومت می کنند و باعث انجام فرآیندهای کم زحمت در هنگام پاکسازی می شوند. علاوه بر این ، کف هایی که درز یا سوراخ ندارند ، مواد را به دام نمی اندازند و بنابراین تمیز کردن آنها راحت تر است.
  • امکان بازتابش نور: سطحی براق را برای کف ایجاد می کند و می تواند نور را بهتر در فضا بازتاب کند. کف های اپوکسی در انواع براق ، نیمه براق و مات موجود هستند.
  • داشتن گزینه های تزئینی: اماکن عمومی و نمایشگاه ها می توانند ضمن لذت بردن از کیفیت قوی و بادوام اپوکسی ، به ظاهر دلخواه خود برسند.

کاربرد کفپوش اپوکسی

  • نمایندگی های فروش اتومبیل: کف های اپوکسی ضمن محافظت از آنها در برابر ضربه ، مواد شیمیایی و سایش به دلیل ترافیک زیاد ، شکل تزئینی و جدیدی را برای نمایشگاه ها و محل های خدمات ارائه می دهند.
  • نمایشگاه خودرو: صنعت تولید خودرو برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، ضربه ، سایش و ترافیک سنگین به کفپوش مقاوم احتیاج دارد. در مناطقی مانند آزمایشگاه های تست پیشرفته و مونتاژ خودکار ، ممکن است کف رسانا مورد نیاز باشد. کف های اپوکسی یکپارچه کاملا مناسب خودرو و در بافت های مورد نیاز و همچنین رنگ ها و رنگ های ترجیحی موجود هستند.
  • هوافضا: از کفپوش اپوکسی سوله در صنعت هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در زمینه های کفپوش فضاهای نگهداری هواپیماها، قطعات، موشک ها سودمند است. علاوه بر این ، آنها معمولاً در مناطق طراحی، مونتاژ و آزمایشگاه ها استفاده می شوند و ممکن است در صورت نیاز به کنترل بار الکتریسیته ساکن ، در فرمولاسیون تغییراتی بوجود آید.
  • عمده فروشی: کفپوش عمده فروشی ها باید در برابر ترافیک سنگین ، نشت ، ضربه و تمیز کردن مداوم مقاومت کنند. کفپوش اپوکسی بدون درز راه حل مناسب برای محیط های عمده فروش و خرده فروشی است. علاوه بر این ، با تنوع رنگ ها ، بافت ها  یک کف اپوکسی می تواند به یک فروشگاه عمده فروشی کمک کند تا از رقبا متفاوت باشد.

کفپوش اپوکسی سوله چگونه اجرا می شود

  1. آماده سازی – کف سابی کف تا منافذ بتن باز شود و شیرابه و سطح سست از بین برود. 
  2. باز کردن ترک ها – هرگونه شکاف یا اتصال در کف را برش دهید
  3. بتونه و تعمیر – هر ترک یا سوراخ را ترمیم کنید تا اجرای اپوکسی صافی داشته باشید
  4. زدن لایه سیلر – کف را با پرایر مخصوص اپوکسی استر کنید.
  5. اجرای لایه اول – کف را با 100٪ اپوکسی جامد استر کنید.
  6. زدن لایه رویه – یک لایه پایانی رنگ یا پوشش شفاف روی اپوکسی اجرا کنید
  7. پوشش اختیاری – لایه اپوکسی جدید با اضافه کردن یک ماده ضد لغزش
کفسازی سوله صنعتی
کفسازی سوله صنعتی

چرا از کف بتنی سوله ها آسیب پذیر است.

با گذشت زمان ، کف های بتنی سوله ها می توانند حفره دار ، متلاشی و خراب شده و نیاز به ترمیم داشته باشند. اگر زودتر گرفتار خرابی شود ، بیشتر کف سوله می توانند از نظر اقتصادی زیان ده شوند ، در نتیجه یک سطح غیر بهداشتی ، لغزنده ، بدون دوام  و مقاومت در برابر ضربه ایجاد می شود. اقتصادی ترین ، ایمن ترین و با دوام ترین راه حل ، با چرخه عمر بالا فقط کفپوش اپوکسی سوله است که باید در نظر گرفته شود.

برای سوله انبار صنعتی سنگین با ترافیک مداوم از لودرها و سایر تجهیزات ، این کفپوش می تواند در برابر فشار و ضربه طولانی مدت مقاومت کند. اپوکسی فرسایش نخواهد یافت و برخلاف بتن بدون روکش ، این مواد خطرناک نمی توانند از سطح متخلخل نفوذ کنند تا گسترش یابد و به طور بالقوه آسیب رسانند.

پوشش کف بتنی سوله
پوشش کف اپوکسی سوله

مشاوره کفپوش اپوکسی سوله با آراسته پوشش مهیا

شرکت آراسته پوشش مهیا به همه نوع مشاغل و صنایع دارای سوله خدمت رسانی کرده است. شرکت با بیش از 20 سال تجربه ، توانسته به طور حرفه ای کفپوش اپوکسی سوله با دوام را که برای صنایع ساخته شده است نصب کند. از انبارهای صنعتی گرفته تا سازه های تجاری. شرکت ما می تواند کفپوش اپوکسی صنعتی را برای طیف وسیعی از مشاغل نصب کند. برای دریافت مشاوره رایگان و سفارشات لازم درباره اجرای کفپوش با کارشناسان ما با شماره 02691300035 تماس بگیرید.

می توانید به سایر قسمت های سایت فروشگاه ما مراجعه کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید