رنگ اپوکسی چیست

رنگ اپوکسی چیست


معرفی رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. اگر می خواهید یک رنگ اپوکسی بخرید تا از آن به عنوان کفپوش در کف خود استفاده کنید ، ممکن است هر دو اصطلاح مورد استفاده را روی قوطی یا مجموعه رنگ مشاهده کنید. البته اصطلاح دیگری که ممکن است مشاهده کنید ، ملات اپوکسی است. شرکت های تولید رنگ همچنین ممکن است رنگ اپوکسی اختصاصی خود را به فروش برسانند. کفپوش اپوکسی از نظر فنی یک رنگ نیست ، حتی ممکن است از این نام برای نامگذاری استفاده شود. رنگ اپوکسی حاوی رزین اپوکسی حلال در زایلین است که به صورت یک محصول دو جزئی برای استفاده در پوشش های نازک تا ضخامت 150 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله کمک می کند بدانید که رنگ اپوکسی چیست .

رنگ اپوکسی دو جزئی

فرمول رنگ اپوکسی دو جزئی امکان شخصی سازی  رنگ آمیزی در طیف های رنگی مختلف را فراهم می کند. رزین اپوکسی برای استقامت رنگ در برابر لکه های شیمیایی کف مانند بنزین یا روغن استفاده می شود ، بنابراین اغلب در کف گاراژها و کارگاه ها استفاده می شود.

رنگ اپوکسی دو جزئی معمولاً برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است. این رنگ با طول عمر سفت شدن بیشتر برای به کار بردن راحت تر تولید می شود. محصولاتی از این دست ممکن است برای استفاده در مکان های کم مصرف و مسکونی عملکرد زیبایی داشته باشند اما برای استفاده های صنعتی از مقاومت و دوام کافی برخوردار هستند.

اجرای رنگ اپوکسی توسط مالک
اجرای رنگ اپوکسی توسط مالک

رنگ اپوکسی چیست ؟

به طور معمول ، رنگ اپوکسی از رزین اپوکسی به همراه هاردنر پلی آمید تولید میشود،  رنگ اپوکسی در واقع بهتر به سطح بتن می چسبد و باعث دوام سطح می شود. وقتی رزین اپوکسی به فرمول اضافه نشود ، رنگ در نهایت مانند سایر رنگ ها پوسته می شود و ترک می خورد ، به خصوص در مناطق پر رفت و آمد. رنگ اپوکسی نیز می تواند مانند سایر رنگ ها اجرا  شود. 

زمانیکه می بینید که چیزی به عنوان رنگ اپوکسی برای کف پارکینگ تبلیغ شده است ،  این امر باعث شده است که بسیاری از مردم برای کف گاراژ خود رنگ خریداری کنند در حالی که تصور می کنند که یک کفپوش اپوکسی خریداری می کنند. باید بدانید که کفپوش اپوکسی چیست .

 رنگ اپوکسی اکریلیک
رنگ اپوکسی اکریلیک

 کفپوش اپوکسی چیست ؟

کفپوش اپوکسی یک محصول دو جزئی است که از یک قسمت رزین اپوکسی و یک قسمت سخت کننده پلی آمین تشکیل شده است. شما باید دو قسمت را قبل از استفاده با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن ، مدت زمان استفاده از آن برای رنگ و کفپوش اپوکسی نسبت به درجه حرارت محدود می شود. کفپوش اپوکس اگر فاقد رنگدانه باشد ، به عنوان یک پوشش شفاف استفاده می شود. پوشش های اپوکسی مانند رنگ های معمولی خشک نمی شوند. میزان مقاومت و عملکرد پوشش معمولاً با توجه به کیفیت و محتوای جامدات اپوکسی تعیین می شود.

ویدیو رنگ اپوکسی کفپوش پارکینگ

 

آیا کفپوش اپوکسی ارزانتر از کاشی است؟

مزایای کفپوش اپوکسی بیش از کاشی است. یک کفپوش اپوکسی جامد سخت تر ، قوی تر و با دوام تر از یک کاشی استاندارد است.آسیب رساندن به کفپوش اپوکسی به سادگی اتفاق نمی افتد، اما کاشی ها در نهایت می توانند مات یا شکسته شوند. تنها عیب پوشش اپوکسی این است که بسته به میزان شفافیت رزین و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب کف ، ممکن است به مرور زمان زرد شود. این امر عمدتا روی پوشش های اپوکسی شفاف و سفید رنگ تأثیر می گذارد ، نه روی کفپوش اپوکسی رنگی.

در برابر سایش و مواد شیمیایی مقاوم تر از رنگ معمولی است و بسیار مقاوم در برابر ضربه است ، به این معنی که اگر بارهای سنگین روی آن بیفتد یا تجهیزات و ماشین آلات بر روی سطح رانده شود ، ترک ، شکستگی یا شکاف نخواهد داشت.

اجرای کفپوش اپوکسی حرفه ای
اجرای کفپوش اپوکسی حرفه ای

ضخامت و حجم کفپوش اپوکسی چقدر است

سهولت کاربرد و ضخامت کفپوش اپوکسی نیز به حجم محتوای جامدات بستگی دارد. اپوکسی همیشه به صورت 100% درصد نمایش داده می شود. به عبارت دیگر ،صد درصد اپوکسی جامد از محصول را پس از اجرای آن روی زمین دارید. دلیل این امر این است که عوامل حامل (حلال ها) که در محصول جامد کف استفاده می شود بعدا به عنوان حلال تبخیر می شوند.

به عنوان مثال ، یک اپوکسی جامد 100٪ که با غلتک استفاده می شود دارای ضخامت تقریبی فیلم مرطوب 10 میل است. پس از خشک شدن ، ضخامت لایه خشک نیز در 10 میل باقی می ماند. یک اپوکسی جامد 50٪ ضخامت فیلم مرطوب تقریباً 6 میل خواهد داشت. پس از خشک شدن ، پوشش به ضخامت لایه خشک 3 میل کاهش می یابد.

کفپوش اپوکسی مرطوب با اجرای غیر حرفه ای
کفپوش اپوکسی مرطوب با اجرای غیر حرفه ای

کار با رنگ های اپوکسی

بسیاری از ست های رنگی اپوکسی ارزان قیمت که می توانید در مراکز محلی و یا بصورت آنلاین خریداری کنید ، دارای 48٪ ماده جامد هستند. این بدین معنی است که استفاده از آن آسان تر و همچنین برای خرید ارزان تر است زیرا محتوای جامد همراه با کیفیت بسیار پایین تر است. تقریبا به راحتی رنگ روی زمین پخش می رود. کار با اپوکسی 100٪ جامد به دلیل گرانروی ضخیم تر و مدت زمان محدود برای استفاده از آن ، هنگام کار سخت تر است و نیاز به پیمانکار حرفه ای دارد. اپوکسی با محتوای جامد کمتر ویسکوزیته کمتری دارد و کاربرد آن آسان تر است.

پخش مناسب رنگ اپوکسی
پخش مناسب رنگ اپوکسی

مشاوره رنگ اپوکسی با آراسته پوشش مهیا

بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای شما بهتر کار خواهد کرد و رنگ اپوکسی چیست و تفاوت این دو محصول را بدانید. این مقاله به شما کمک می کند هر آنچه را که باید در مورد رنگ اپوکسی بدانید ، درک کنید. برای مشاوره با ما تماس بگیرید. ما کفپوش مورد نیاز شما را ارزیابی خواهیم کرد و در مورد اینکه چه کاری می توان با کفپوش شما انجام داد و چه کاری نمی توان انجام داد و همچنین بهترین روش ، مشاوره تخصصی ارائه خواهیم داد.

می توانید به سایر قسمت های سایت فروشگاه ما مراجعه کنید یا امروز با شماره 02634268744 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید